torsdag 13 januari 2011

Årsredovisningsdags...

Idag har vi gått igenom årsredovisningen på jobbet. En sån där måste-grej som är så oerhört trälig att hålla på med :-( Sedan ska det rapporteras till Jordbruksverket också om diverse saker som vi hållit på med under förra året. Jag trodde att tanken med ett gemensamt ärendehanteringssystem inom alla länsstyrelser skulle innebära att jordbruksverket själva skulle kunna ta ut statistik de behöver från systemet. Men ack nej! Lik förbaskat ska man hålla på dag ut och dag in med en massa sammanställningar för att jordbruksverket ska bli nöjda.

Jag är i alla fall klar med min del av arbetet nu så jag kan återgå till det jag borde göra istället.

När jag kom från tåget på vägen hem hade temperaturen sjunkit till -15 grader... Brrr! Tydligen ska det vara kallt några dagar nu igen, men så länge det inte kommer mer snö så ska jag inte klaga! Ikväll tror jag att jag ska brodda på pållarna. Ju fler dagar hästarna går utan broddar desto svårare är det att skruva dit dem sedan eftersom skorna slits lite grann hela tiden. Vi får se om jag orkar med det ikväll, eller om jag ser till att göra det i helgen eller något istället.

 Jag slänger in en bild på min fina, fina Patricia när jag ändå pratar häst.


Älgen nedanför är inte någon släkting till Patricia utan en bonusbild på vad man kan få se på våren/försommaren när man tittar ut från vårt hus :-) Fin bild va!



1 kommentar:

jossan sa...

SV: Tack för din kommentar, bra skrivet! Du lyckades sätta ord på vad jag försökte säga med vissa delar i mitt inlägg. Har lite svårt att formulera mig rätt ibland.. :-)

Men jag håller helt med dig i det du skriver!