fredag 21 januari 2011

Nu blev det så i alla fall...

För ett halvår sedan ungefär var jag ju ute efter nya damasker till Patricia. Jag trånade ju efter orginalet förstås, men tog mig i kragen och köpte billigare kopior istället. Kopior som är stela, klumpiga och som sitter så dåligt att hästen blir irriterad när hon har dem på sig... Så bra var det med billiga kopior dårå!!! Jag har kanske använt kopiorna sådär en tio gånger, men sedan gått tillbaka till ett par jätteslitna strykkappor istället.

Idag har jag då investerat i orginalet istället trots att de är dyra. De kommer dock att hålla hela hästens liv antagligen, så jag tyckte att jag kunde köpa dem i alla fall. Dessutom var det 20% rabatt på dem så det var ju inte helt fel då :-) Jag beställde "royal blue" till Gullan och "hunter green" till Patricia. Det är så att jag skäms lite ändå, eftersom mina benskyddsproblem egentligen är ett I-landsproblem, särskilt nu när det är så hårt och halt att det inte är någon större idé att rida i alla fall...

Men så kan det vara... Vissa köper högklackade skor för flera tusen kronor i månaden, jag köper benskydd och då inte varje månad ens :-).

Andra saker jag är svag för är pennor, skrivblock, pocketböcker och almanackor (fråga mig inte varför, har ingen aning faktiskt).
  • Kläder...nej! Hatar att prova kläder och hittar aldrig det jag söker när jag är i klädbutiken!
  • Skor...nej! Alla skor som inte klarar en lerig hage någon gång ibland går bort, högklackat är obekvämt och alla andra "finskor" får jag ont i fötterna av... För många år i M90-kängor på hårda betonggolv har skapat det problemet  :-(
  • Smink...nej! När jag var tonåring var det förstås mycket intressant, men nu duger H&M's billigaste varianter för de få tillfällena per år som jag orkar sminka mig (Dvs nästan aldrig... håller stenhårt på naturligt åldrande skönhet!).
  • Tekniska prylar...nej! Det får jag ju ta del av i alla fall eftersom maken gärna står för de inköpen :-), så det han anser att vi behöver i teknikväg lär jag mig använda vid behov, annars ber jag honom visa/göra utan att behöva avslöja vilken teknisk idiot jag är.

Men, som sagt, benskydd till hästarna är jag väldigt svag för och nu blev det full uppsättning gånger två på en gång så då får det behovet vara mättat för ett tag framöver.

Inga kommentarer: