måndag 3 januari 2011

Denna snö!!!

Lite dåligt uppdaterat här ett tag. Veckan som gått har inneburit nyår (jag gillar inte nyår) och mer snö förstås... Jag har ridit lite, men nu har pållarna fått vila i tre dagar. Patricia skuttar runt i hagen och motionerar sig själv ganska bra just nu, men jag får nog lov att ta ut henne och Gullan på en ordentlig sväng i morgon så att de får göra av med lite energi.

Igår började vi med renoveringen av dotter J's rum. Maken och dotter J åkte här om dagen iväg och beställde tapet och ordnade färg för väggarna som det inte ska vara tapet på. Så igår satte jag upp renoveringstapet och maken spacklade taket. Det blir nog fint när det blir klart. Planen är att kunna måla taket och väggarna i helgen, och sedan sätta tapet när den kommer. Dotter J är nöjd med att vi äntligen har börjat med renoveringen, för hon avskyr den färg som rummet har nu. Tapeten har dotter J valt själv, och eftersom hon är helt insnöad på Japan för närvarande, så blev det följande tapet:
Som färg i resten av rummet har dottern valt en ljust grön nyans. Hur vi ska få ihop det med tapeten vet jag inte riktigt, men det ordnar sig nog. med rätt gardiner och lampor brukar man kunna få ihop de flesta färger så att de matchar med varandra.

Idag har jag gett mig på våra snövallar. Eftersom det har kommit så mycket snö så får vi inte undan nyfallen snö ordentligt. Så jag breddade vägen ungefär en halvmeter idag. I morgon ska jag ge mig på den andra delen av vägen och få bort lite vallar där också. Även om det är förbaskat jobbigt så försöker jag se positivt på saken och räknar det som ett träningspass. Jag räknade ut att med de 2,5 timmarna skottning och 30 minuter mockning så har jag idag gjort av med drygt 1400 kcal :-) Det är mer än en hel dags matranson för mig det... Bra va?

Inga kommentarer: