måndag 27 december 2010

Premiärflygtur...

Japp! nu har jag haft en flygtur ner i snön i skogen. Första gången jag åkt av Patricia faktiskt. Vi travade längs en skogsväg invid åkerkanten och Patricia fick för sig att börja galoppera :-) Nej, tyckte jag, så då tog hon till bocksprång istället... Jag satt kvar de första tio kanske, sedan åkte jag med huvudet före ner i snön :-o. Jo, jag har alltid säkerhetsväst på mig när jag rider!

Som man är lärd var det bara att sitta upp igen och trava vidare en bit till. Då var hon väldigt snäll och lyssnade noga på mina kommandon... Jag tror att hon blev förvånad över sin kapacitet som rodeohäst!

Gullan blev också riden, men jag slapp prata med snödrivan vid denna ridtur i alla fall.

SMHI hade inte sagt något om att det skulle snöa idag. Ändå singlade snön ner hela dagen... Det blev inte så mycket snö (några centimeter bara) men tillräckligt mycket för att förstöra utseendet vår nyplogade fina väg :-/ Nu får det vara bra med snö för ett tag tycker jag, även om den räddade mig från härliga blåmärken idag :-)

Inga kommentarer: