onsdag 22 december 2010

-26

Hu, det var kallt i morse. Som tur var så märkte jag det först när jag gick utanför dörren (underbara fönster som gör att huset håller värmen :-) ). - 26 grader var det när jag gick till stallet. I stallet hade Gullans vattenkopp frusit och hydroforen med, suck!! Frostvakten har pajjat så det blev för kallt i foderkammaren där hydroforen står... Jag satte på torkskåpet i två timmar. Jag ska slänga ut det och fixa en värmefläkt eller något i stället. Jag använder aldrig torkskåpet annars och dessutom känns det inte något bra att ha ett torkskåp i stallet.Täckena torkar finfint i sadelkammaren, så något torkskåp behövs inte. Nej, en värmefläkt eller liknande tillskottsvärme ska införskaffas inom kort :-) Med tillskottsvärme slipper man dessutom oroa sig för frysrisken också :-)

Rotade runt lite på nätet och kom fram till att ett kamflänselement (se ovan) kanske skulle vara en idé. Frågan är bara var det ska placeras? Börjar bli mycket trött på att oroa mig för vattnet i stallet så fort det blir under -10 grader nämligen. Tror jag ska diskutera saken med elektrikern...

Dotter J försov sig i morse, men det gjorde inte så mycket. Jag fick lov att jobba över igår för att hjälpa kollega L att prioritera en stor bunt ärenden som kommit in. Därför kunde jag komma senare till jobbet idag. Jag körde ända in till "byn" med bilen så att den fick möjlighet att tina ordentligt. Då var det heller inte så långt för dotter J att komma till skolan.

Här på jobbet är det mycket lugnt. De flesta har redan gått på semester och jag jobbar sista dagen före semestern idag :-) Sedan ska jag vara ledig till den 10 Januari. Det blir bra det, för då har jag lite tid att fundera över mina arbetsuppgifter.

Inga kommentarer: