torsdag 2 december 2010

Nya fönster i :-)

Så här kan det se ut när en fönstermontör slinter med motorsågen :-) Nä då, skämt å sido, vi har fått en altandörr som går från vardagsrummet och ut till den blivande altanen. Som ni ser är inte altanden på plats än, men vi tänkte att om vi sätter dit en dörr så måste vi ju bygga en altan så att vi kan använda dörren...

Igår satte fönstermontören in alla fönster (och dörren) utom ett som skulle göras idag istället. Maken, stackaren, fick sitta hemma i huset som inom kort hade samma temperatur som det var utomhus dvs ungefär 10-15 minusgrader... brrr... När jag kom hem hade maken värmt upp huset igen med hjälp av kaminen och några portabla radiatorer. Fönstren då??? Oerhört snygga och passade utmärkt till vårt lilla fina hus :-)

Hästarnas vatten hade frusit igår så innan jag kunde njuta av våra fina fönster ordentligt så fick jag lov att fixa vattenkoppen i Gullans box. Efter lite pul fick jag till det så att Gullan hade vatten i koppen igen. Hon fick en extra hink med vatten också för säkerhets skull. I morse hade hon druckit upp allt i hinken men vattenkoppen såg orörd ut. Jag funderar på att köpa hem två vattenhinkar att ställa i hästarnas boxar som alternativ vattenkälla. De dricker nog inte så bra ur vattenkopparna, och framför allt nu när vattnet i hagen fryser snabbt så kanske det skulle vara bra att ha extra vatten i boxarna för att undvika onödiga kolikanfall. Jag behöver nya hinkar till stallet i alla fall, så det är något jag ska åka och titta på i helgen tror jag.

Idag har jag varit hos en försäljare som ska tillhandahålla diverse radioutrustning till vår enhet. Det blir en saftig räkning på pinalerna, men allt görs för att mina kollegor ska vara trygga när de är ute och åker. Jag hoppas att de inser fördelarna med radiokommunikation och inte bara tycker att det är en extra grej att släpa på bara...

Inga kommentarer: