tisdag 2 september 2008

Måndag...ZZZZZZZ och läskiga typer..

Jo, jag skriver idag om det jag gjorde igår...

Måndagar... Varför är det så fruktansvärt segt att gå upp då för??? Jag gick och lade mig i tid i söndags, men var i alla fall helt groggy när jag vaknade i måndags morse. Så seg att jag inte orkade mocka på morgonen utan var tvungen att göra det på kvällen när jag kom hem från jobbet istället (om än ändå segare än jag var på morgonen). Sambon fick upp lite takfotsbrädor igår kväll vilket var startskottet för att sätta upp läkten på taket. Så vi satte tillsammans upp två bärläktsbrädor bara för att bevisa att vi faktiskt är på väg in i nästa skede av takbygget :)

Patricia fick vila igår igen (blir lite så när man har ett tak att bygga) men Gullan fick en genomgång på volten. Såg riktigt fint ut på slutet faktiskt.

På jobbet gick det sin gilla gång igår. Ytterligare två klagomål till samlingen. Huga... Det är inte så lite tungt att vara själv inom området. Inte alltid så kul att åka själv på klagomålsärenden, och när man försöker få med sig någon så får man en ogillande min från chefen. Jo jag tycker fortfarande att min chef är bra, men väl snål ibland. Trots lång erfarenhet inom yrket kan hon (och många andra chefer i min kommun) inte riktigt se riskmomentet i att åka själv på klagomålsärenden. Lika med att lämna ut uppgifter om de anställda.

För ett drygt år sedan fick jag en person på halsen som var missnöjd med ett ingripande jag gjort. Personen krävde av kommunen ut alla papper om mig såsom anställningsbevis etc. Utan att blinka skickade man ut dessa papper... ingen frågade mig om jag kände mig hotad eller så. När jag bad om att man skulle stryka mitt personnummer och min adress så blev det tvärnit. Nej, det kunde man inte göra... Efter ett par dagar stod det klart att denna person hade varit hemma hos mig och stått på min gårdsplan. Tack för den du...

Som tur var handlade inte detta om en person som tar till fysiskt våld... Men jag frågade vad mina chefer skulle göra nästa gång när det står en galning med gevär utanför min dörr istället... Något svar på den frågan har jag inte fått ännu!!! Man inser helt enkelt inte hur riskfyllt mitt och mina kollegors arbete är. Det är något jag kommer att ta med mig till min nya arbetsgivare. Det kommer att ställas en hel del krav angående min säkerhet i arbetet. SÅ DET SÅ!!!!!

Inga kommentarer: