måndag 15 september 2008

Helgen går så fort...

Japp, då var det måndag igen då... Nya friska tag på jobbet med andra ord. I helgen var det hopptävling för dottern K och Gullan. Jo, Gullan gick i transporten både på ditvägen och hemvägen, men det var med en jacka över ögonen det... I transporten stod hon dock snällt och var inte särskilt upprörd när hon kom fram. En vacker dag, har vi som mål, ska det bara vara att gå in med Gullan utan att hon viker ett öra ens. Men det är låååång väg dit!!!

Ja, tävlingen då??? Jo en clear round bidde det i alla fall. Andra klassen vägrade de ut sig, men å andra sidan så hoppade Gullan finfint över både första och andra hindret, så vi är nöjda med det denna gång :)

Sedan blev vår ena yttervägg på huset också klar denna helg. Sambon slet hela helgen (och några dagar innan också) och tilläggsisolerade och lade på ny ytterpanel. Väggen blev verkligen superfin. Parabolen sattes upp igen efter väggrenoveringen, men iddes inte fungera förrän vi bytt lite kablar och annat jox. Nu fungerar alla kanaler utom ettan och tvåan. Parabolen måste fininställas, men det orkade vi inte göra igår kväll. Det får bli en annan dag det.

För att gå ytterligare bakåt i tiden lite grann så var min blivande chef (kanske) på besök fredags för att kolla upp om jag hade några idéer om förflyttningen mellan kommunen och länsstyrelsen som i så fall blir nästa arbetsgivare för mig. Jag framförde mina tankar med motiveringen att det är rätt onödigt att uppfinna hjulet flera gånger när det redan finns färdiga och fungerande koncept inom andra brancher med samma typ av arbetsuppgifter. Jag vet inte om intresset var så hemskt stort tyvärr. Men jag fick ju säga mitt i alla fall.

Efter lite begrundande i helgen över arbetssituationen så blev det i alla fall så att jag slängde iväg en ansökan på ett annat jobb som jag har funderat på att söka ett tag nu. Ett jobb som inkluderar det jag tycker bäst om i mitt nuvarande jobb, men det jag inte tycker om i mitt jobb, finns inte med i den tjänsten. En rätt bra kombination tycker jag själv. Vi får väl se vart det barkar, söka kan man ju alltid. Ikväll tänkte jag putsa lite på hästarna och försöka hinna tvätta lite hästtäcken inför vintern. Om det är hyggligt väder imorgon så kan ju täckena hänga ute och torka, så slipper jag förpesta badrummet med hästlukt i onödan. Vi får se hur det blir...

Inga kommentarer: