torsdag 18 september 2008

Bara jobb...

Ibland känns det sådär bra på jobbet :) Man får grejer gjorda och allt flyter bra. Idag var en sån dag :) Till och med ett knepigt beslut var lätt att formulera. jag är inte riktigt klar med det än (många paragrafer att ta med) men det började bra i alla fall.

Igår hade jag ett långt samtal med ordföranden i den lokala lantbrukarföreningen. Det var han som ringde angående övergången till länsstyrelsen. Det känns himla bra att ha stöd från de som man normalt (i min position) ofta inte riktigt är överens med. Men jag känner nog att jag måste ha gjort ett bra jobb i alla fall med tanke på uppskattnngen jag får från dem genom en klapp på axeln, en vänlig hälsning och lite småprat i affären, och att de gärna kontaktar mig om de har undringar om verksamheten. Det känns ruskigt bra :) Trots att jag inte jobbat med att mjölka kor har de förtroendet att fråga om bra lösningar för deras system. Nu får jag ju inte ge några direkta förslag på lösningar, men jag kan ju alltid leda dem i rätt riktning, och det uppskattas.

På jobbfronten är det dock intet nytt än så länge. Vi får väl se om jag blir kontaktad eller inte. Jag dör ju inte om de väljer andra kandidater, men det skulle vara kul att höra lite mer om jobbet, och känna av arbetsklimatet.

Inga kommentarer: