lördag 6 september 2008

Regn, regn,regn...

Huga vad det regnar. Det började igår kväll och har regnat till och från hela dagen idag. Igår blev det övertid på grund av ett ärende jag håller på med. Men det är smällar man får ta ibland. Idag tog jag en lång svamppromenad med hundarna innan regnet kom igen. Det blev lite kantareller i alla fall. åtminstonde så pass mycket att det räckte till köttgrytan och till en kantarellmacka senare. Det är nog favoritsättet att äta kantareller på. Vi tog den inlagda gurkan som vi fick härom dagen av min mamma. Guuuuuu... så god den var. Nästan hela burken gick åt på en gång :) Tack mamsen!!!

Patricia har lyckats med att trampa på sin ena sko så att den blivit skev. Typiskt... det var ju inte många dagar sedan hovslagaren var här. Jag ringde direkt igår kväll till en smått onykter hovslagare som för fullt höll på med att anordna en kräftskiva. Så det är bara att vänta tills på måndag och ringa då istället. Nja, det går ingen nöd på Patricia för hon har mjukt underlag både i hagen och i boxen.

Imorgon ska jag och barnen till Papsen på kräftskiva. Det brukar nästan uteslutande röra sig om nykokta svenska kräftor när det blir kräftkalas hos honom. Egentligen är de turkiska kräftorna lika goda tycker jag, men det är någt speciellt och lyxigt med svenska kräftor ändå :) Om det är okej väder imorgon ska jag försöka ta mig till bygghandeln och köpa vinkelrännor och reglar till taket.

Och förresten, Kompis J har blivit gårdsägare på västkusten, har jag berättat det? Stort grattis till kompis J med make :)

Inga kommentarer: