måndag 4 maj 2009

Yes, ett steg närmare befrielse...


Idag blev det positiva besked på jobbet. Jag, lilla jag, blev tillfrågad om jag ville byta tjänst :-) På måndag börjar jag jobba med förprövningar av djurstallar. Kontrolljobb? Jo visst, men på en betydligt trevligare nivå. Mycket trevligare att tjata på folk som ska bygga nytt, än sådana som tryckt in djuren i någon sunkig ladugård från 1800 kallt (håller inte riktigt måtten för dagens djurhållning...) Jag sade ju givetvis ja till erbjudandet (med ett litet dolt tjoho!!! inne i huvudet). Jag jobbar också på att utbilda mig inom foder i livsmedelsproduktionen för att utöka mina meriter lite. Nu jobbar jag hårt på att få till så många specialitéer som möjligt för att få så bra lön som möjligt och kunna gå ner i tid så fort som möjligt. Det är min plan just nu!

Mina kollegor blev lite ledsna. Dels för att de naturligtvis också vill jobba med förprövningar, men också att de blir en djurskyddare mindre än beräknat. Vi får in två till i gruppen (en hel och en ca 70%), men så sticker jag och då går ju resurserna ner igen... Jag skulle nog inte palla så mycket mer kämpiga ärenden, så det känns bättre att lämna över det till de som fortfarande orkar.

Känns bra idag även om jag är helt slut efter att ha försökt jobba undan kvarvarande ärenden.

Men tro inte att jag har slutat planera för "bäarna" som ska bo hos oss. Icke då!

2 kommentarer:

Maria Better sa...

Grattis!! Har börjat läsa både din och Henriks bloggar - nästan dagligen faktiskt =) Fan, va duktiga ni är på att skriva! Ser fram emot att få komma ut och klappa bäääää-isar framöver *s*
Kram(p) från Maria

Unknown sa...

GRATTIS!!! :-)