tisdag 19 maj 2009

Ridtur...

Jag kom hem vid halvsju. Kvart i sju var jag ute i stallet :-) Det gäller att passa på innan man hinner känna att man är trött. Hur som helst tog jag ut Patricia i skogen en sväng och därefter lite böjningsgymnastik på ridbanan. Vänster varv gick ganska bra, men i höger varv passar hästen i trav. Det resulterar i att hon känns halt och allmänt konstig. Jag red inte så länge på banan i alla fall och kollade igenom hela hästen efteråt. Ingen värme, ingen puls, ingenting. Ännu mer säker är jag på att hon passar i höger varv. Imorgon får jag longera och kolla ordentligt. Igår när hästarna rymde sprang patricia i värsta travartraven i hagen. Då var hon bannemig inte halt i alla fall. Men det är som vanligt. Nojjig hästägare :/

I morgon är det joggingtur igen. Ska du med sambon?

Inga kommentarer: