onsdag 6 maj 2009

Bullar med mera...

Vackert va? Riktigt så här tjusigt är det inte när vi tittar ut genom badrumsfönstret (det fönster som har den finaste utsikten!) men nära på :-)

Idag har jag fått lite mer info om markköp osv. Intressant info kan jag väl säga så här långt. Jag har inte hunnit räkna vidare på fåren ännu, men jag har fått nys om ett slakteri i krokarna som har underskott på lamm. Kunde man få till något med det slakteriet skulle det vara väldigt bra. Själva har de bara ett fåtal får som de föder upp ekologiskt (krav) men de slaktar ju fler förstås. Problemet för dem är att de inte har särskilt många vårslaktade lamm. Dels på grund av att de inte anser att det går att föda upp ekologiska vårlamm i vårt land på något vettigt sätt (de har ju till viss del rätt i det...). Jovars, det börjar ta form lite grann i alla fall.

Jag gjorde min första slutbesiktning i samband med förprövningar idag. Härlig känsla :-) Jag tog mig också an sex ärenden som måste bli klara före semestern. Det första ärendet jag öppnade upp visade tydliga tecken på att den arkitektfirma som anlitats för att rita stallet, inte har någon större vana vid att rita hus för djur. En hel del i övrigt att önska... Jag får rota igenom det efter helgen och meddela problemen till djurhållaren. Det går nog bra gissar jag. I alla fall härligt att slippa den där klumpen i magen ett tag :)

Nu ikväll blev det bullbak på hög nivå... Dotter J ska sälja bullar för att få ihop pengar till sin skolresa, och då blir det till att stå vid spisen och knåda. Dotter J hjälper till med pensling och sånt, men knådning och utbak får lilla mamma göra. Lite pyssel att ha barn :) Hur som helst så finns det ju ingen anledning att jamsa med bara en sats bullar när man ändå håller på. Nej då... 96 gosiga små kaloribomber fick vi ihop :) Då blir det över till bakningsskatt (till mig då alltså) och som muta till sambo. Det finns säkert något som jag borde muta honom för, eller kanske belöna borde vara ett bättre ord (puss på dig, världens bästa sambo, flirt, flirt ;) ). Barnen ska också få bullar för att de är så duktiga och hjälper till så mycket hemma :) (förutom med att knåda då...)

Inga kommentarer: