fredag 15 maj 2009

Skönt med fredag..

Nu börjar folket gå hem för att ta helg. Jag har någon timme kvar att jobba, men tar en liten paus i ritningsgranskandet för att blogga lite.

Mina kollegor har gått igenom sina ärenden idag och stämningen tenderar att bli ganska hetsk på sina håll. Varför är det så tydligt på vissa personer när de känner stress? Man kan inte göra mer än det man gör, och därmed punkt. Stämningen blir i alla fall rätt jobbig när det tjatas och gnatas om hur stressigt allting är. Jisses, det är ju likadant för alla.

Jag stängde av öronen till slut och fortsatte skriva på mina beslut. Försöken att lägga över djurskyddsärenden på mig (för att de kom från min hemkommun) gick inte igenom. Det är något jag är väldigt noga med. Vilka uppgifter är mina och vilka uppgifter har jag inte längre? Jag önskar att det kunde respekteras!

Nu ska jag granska vidare en stund innan jag tar helg.

Inga kommentarer: