söndag 17 maj 2009

Svettlätt...

Efter middagen gav jag mig ut på joggingrunda i skogen. Lilla kooikerhunden fick följa med medan gammelopus fick stanna hemma. Han tycker inte om det, men tyvärr så tar åldern ut sin rätt. Ont ont ont gjorde det i hälsenan med jämna mellanrum, men vad f...n det blir ju tydligen inte bättre av att vila den (har gjort det in någon månad eller två utan framgång) så det är bara att bita ihop. Vi får väl se i morgon om jag över huvud taget kan gå då??? Jogga i skogen är himla skönt när man väl kommer igång. Kan rekommenderas. Nu är jag i alla fall ikapp med sambon när det gäller antal joggingturer i år :)

Jag och dotter K var ute och red idag också. Lika mysigt som igår :) Patricia var alldeles bubblig efter alla bitande flugor som terroriserar hästarna just nu. Stackars liten. Inte kan man spreja henne med flugmedel heller. Hon är livrädd för sprejflaskor nämligen. Stackars, stackars, vad har de gjort med dig. Istället för att spreja får jag ta flugmedel på en handduk och stryka på det så gott det går. Men det blir aldrig lika bra som när man sprejar.Patricia tycker det är skitläskigt med vattenslangar också, och då måste hon ändå blivit duschad efter träning massor av gånger?? Vilken tur för henne att hon inte behöver bada så ofta hos mig då...

Nu är det dags att hoppa in i duschen för att sedan dricka minst en liter saft (don't worry, zero calories :) ). Dundernöjd med motionskontot idag :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Duktigt av dig :-) Själv cyklar jag.