onsdag 27 maj 2009

Var ligger Lissabon???


Ja, det kan man fråga sig... I stadshetsen igår gick jag bakom två unga damer på ungefär 16-20 år. Tjej 1 utbrast -Ligger Lissabon på Irland? Jisses(!) hann jag tänka innan tjej 2 kontrade med att rätta tjej 1. -Nej Lissabon ligger inte på Irland (skönt, tänkte jag, nu rättar hon sin kompis...) Lissabon ligger i något arab-land!!!

Okej, nu är ju inte jag någon expert på geografi, men att tro att Lissabon ligger i "något arab-land" var ju inte mycket bättre än Irlandsplaceringen tycker jag...

I övrigt har en 40-årsdag passerat i sakta mak :) Jag jobbade som vanligt, men blev firad på jobbet och hemma förstås. En spa-dag, ett bidrag till fiiiiint restaurangbesök (från arbetskamraterna), en termins ridlektioner på den närbelägna ridskolan och en bra eltandborste blev 40-årsgåvorna :) Tack snälla ni... Jag uppskattar presenterna enormt :)

Hästarna fick komma ut i sommarhagen över natten. Uppförandet inför betessläppet var dock inte så bra från hästarnas sida. Hur som helst kom de ut i hagen till slut i alla fall och jag fick en ny uppgift att ta i tu med. Lära hästar att sköta sig när man går fram och tillbaka till hagen... Det är bara att börja träna det. Gullan har väldigt bråttom till hagen, men hon är inte dum i alla fall. Patricia däremot stkar med framhovarna och går och småhoppar på väg till hagen. Det gillar vi inte. Det måste tränas bort! Så trött på stökiga ouppfostrade hästar! Man ska väl för i jösse namn kunna ta in hästarna utan att de bråkar... eller hur.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Och inte kom jag ihåg att ringa i år heller - jag skäms...

Suprergrattis i alla fall :-)

Anonym sa...

Jättegrattis, Agneta!!!!
KRAMAR från Maria och kidsen =)