torsdag 28 maj 2009

Dressyrhelg...


Nu invarderas byn av Sveriges Dressyrgalningar. Hela helgen är vigd för dressyr-SM på den närbelägna ridskolan :) Liiiiiiite avis nu va, kompis J! Tävlingarna börjar redan imorgon med finalprogrammet för fem- och sex-åringar och sm-kval. Lördag blir Intermediaire mm. och på söndagen blir det Prix S:t Georges och lite mer Intermediaire :) Jag är upptagen både imorgon och på lördag, men på söndag ska jag vara där och titta heeeela dagen!

Dotter K fick lov att rida ut i spöregnet på sin ridlektion eftersom ridhuset skulle harvas och fixas med inför morgondagen. Jag fick lov att dela med mig av min jacka för att hålla dottern hyfsat torr i alla fall. Det var läskigt kallt utan jacka så jag joggade in till den lilla ridsportbutiken som finns på anläggningen för att se om jag kunde hitta någon tröja eller något. Jag lyckades hitta en jacka till kanonpris (350 istället för 990). Så nu har jag en jacka till :) Det är bra med regn ibland!

Hur som helst kom ett gäng genomblöta tjejer tillbaka från ridturen. De såg dock inte särskilt ledsna ut efter en ganska vild uteritt :)

Våra egna små havremoppar stod och såg ganska nöjda ut trots regnet. Jag var orolig för att de skulle stå och skaka av köld men de var som sagt ganska nöjda med tillvaron. Jag klappade lite och fixade en saltsten till dem innan jag gick in och torkade upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Självklart är jag avis =)
//Kompis J