onsdag 1 april 2009

Bättre idag...

Idag var klimatet bättre på jobbet. Undrar om det var för det strålande vädret som vi hade i vår landsända idag. Alldeles fantastiskt vårväder var det :) Datorerna krånglade inte så mycket som de brukar heller. De kanske också uppskattade lite vårsol utanför fönstret.

Jag började morgonen med att skotta gårdagens lera från hästarna. Gulle guling först... drivor med vit päls blandat med lerkokor ramlade ner i bädden. Dammet letade sig effektivt in i mitt ansiktes alla lämpliga hålrum med torrhosta, nysningar och grusiga ögon som följd. Estep var etter värre. Han kan verkligen gno in leran nästan in på skinnet när han rullar sig. Estep fäller också drivor av päls. Han gillade säkert mitt pysslande med honom, men det kan han ju inte visa öppet (har aldrig gjort). Patricia däremot visar mycket tydligt att hon verkligen gillar att bli pysslad med. Med lång låg hals och halvslutna ögon står hon och nästan trycker sig mot borsten för att man ska borsta mer:) Då känner man sig uppskattad! När hästarna kom ut rullade de sig naturligtvis direkt. Man måste ju utnyttja morgonlerans svalkande effekt... eller...? Så i morgon blir det samma procedur igen att se fram emot. Jag tycker det är jättemysigt att pyssla sådär, men egentligen har jag inte riktigt tid på morgnarna. Så mycket annat att fixa innan tåget går.

Inga kommentarer: