fredag 10 april 2009

40


Jaha, då har sambon passerat 40-strecket. Han såg inte annorlunda ut idag ändå. Nä, det är nog så som man säger... Man är inte äldre än man känner sig... eller? Jomen, jag har bara drygt en månad till min 40-årsdag, och jag tycker det ska bli helt okej :-) Skulle jag vilja bli 18 år igen? Nej tack! Visst var det helt okej att vara 18, men tänk vad mycket besvär det var. Trött på skolan, inga pengar, kom inte in på krogen, hade inte körkort (inte jag i alla fall). Nä, hu!


Idag var det en riktigt härlig vårdag med sol och ljumma vindar. Gässen har kommit hit till åkern nu. De går och frossar godsaker för att sedan flyga vidare. Vart de ska vet jag inte, men de kommer i alla fall förbi och hälsar på varje vår och höst. Jag lämnade dörren öppen en stund nu på kvällen. Det skulle jag inte ha gjort. Nu har jag fått ägna X antal minuter till myggjakt. Plötsligt blir man påmind om mindre trevliga saker som hör de varma årstiderna till. Mygg t ex.




Inga kommentarer: