tisdag 28 april 2009

Cool...



Tre av månadens fyra inköp har kommit :) Ett par jodpurs, en tunnare jacka (också för ridning) och min efterlängtade kvällslektyr fårboken:) Nu väntar vi på lite ridkläder till dottern K, sedan är vi i stort sett färdigekiperade för ridning. Nu har jag inga ursäkter, nu ska jag ta tag i ridningen igen. Dottern K behöver en ny säkerhetsväst (jag borde skaffa en jag med egentligen)och en ny hjälm också, phu!!! Ingen billig hobby vi har inte.

Dotter J har en bok från skolan där hon gör veckans planering och utvärdering. Varje vecka får hon en fråga som hon ska svara på. Det kan vara tex. hur hon tror hennes kompisar skulle beskriva henne. Förra veckans fråga löd: Vilket ämne skulle du vilja bli bättre i? Svaret var mycket rakt och ärligt: "Ma (dvs matematik). Jag suger på det!"

Man får tydligen uttrycka sig på alla möjliga sätt i kontakt med läraren :)

Idag var vi ute och rände i kommunerna. Vi var bland annat på ett stall i den finare delen av stan. Man kan väl säga att folket som ägde hästarna inte verkar ha några problem med att betala mat till hästarna... Hela högen av hästar (halvblod) var feta som julgrisar... Ändå stod de i klassiska grushagar. Inte ett grässtrå att bli fet på där inte... Jag, alla har vi våra åsikter om hur en häst som är i form ser ut...

Inga kommentarer: