tisdag 7 april 2009

semester...

Nu är det faktiskt vår tur... Irland blir vårt mål i sommar. Bara några dagar i det gröna landet, men ack så efterlängtat :) 1993 tror jag var det senaste tillfället som jag och sambon var utomlands på riktigt senast. Vi har ju förstås varit någon sväng till grannlandet i öster och någon dagstur till Köpenhamn har det blivit också, men där är det stopp. Så i år unnar vi oss själva några dagar i Dublin med omnejd.

För att inte behöva betala för övervikt på planet så blev det omstart på vikthållningsprogrammet idag. Frukost med äggmacka och kaffe. Det räcker ju inte att bara vilja sumpa några kilo ofrivilligt lagrade fettdepåer. Man måste ju äta rätt också... Vi får se om det blir någon liten joggingrunda med sambon idag också, annars får vi ta en hundpromenad tillsammans i det fina vårvädret.

För att inte braka helt har jag tagit semester den här veckan. Så skönt att ligga och dra mig på morgonen. En veckas semester är också något jag unnar mig nu. Vad ska man med sex veckor semester till om man inte utnyttjar den?


2 kommentarer:

Unknown sa...

Låter kanon, syrran. Ett råd är att vika en dag till att hyra en bil och åka över till Galway och Cliffs of Mohar. Solnedgången där är helt otrolig (om man ser den :-).

Du vet väl att du har rätt att ta ut 10 dagar tjänstledigt med lön?

Kramar

Anonym sa...

Underbara vännen ska till den underbara ön. Jag är grön (bra ordval) av avund. Blir det besök på Clifden månne?

Kram!
//J