måndag 27 april 2009

Räkna, räkna, räkna...


Det tog sju(!!!) försök innan jag lyckades klara mattetentan på universitetet. Men å andra sidan hade jag bara 6 poängs avdrag när jag väl lyckades :) Det är något som jag fortfarande är och alltid kommer att vara stolt över.

Trots mina stora problem med matematiken (har varit min akilleshäl sedan i första klass...)så finns det en typ av matematiska beräkningar som jag tycker är ruskigt kul. Det är kalkyler! Jag gör kalkyler för boende, hästägande, foderstater med optimeringar, renoveringar, nya önskedrömsstall, ridhus mm. mm. Nu är det lammköttsproduktion jag räknar på :) Jag kan fila på siffror och kalkyler i timmar om jag får.

Just nu inväntar jag vårt nya tillskott i husbibliotekets avdelning för djur. Denna avdelning är ganska stor med allehanda vällästa och vissa mindre vällästa böcker om djurens vård, träning och övrig skötsel. Nu väntar jag på fårboken som snart ska komma i vår brevlåda. Detta faktabokssamlande är ett arv från mamsen som också hamstrade allehanda faktaböcker. En trevlig last tycker jag själv.

Inga kommentarer: