tisdag 31 mars 2009

Stressade människor...


Framför allt i höstas kände jag stressormen slingra sig på mig och krama min mage som en Boaorm runt sitt byte. Vill jag hamna där igen? Nej, naturligtvis inte! Jag håller just nu på med sju ärenden samtidigt. Det är vad jag känner att jag klarar av utan att tappa kontrollen över vad som ska göras. De andra två i gruppen rullar med ungefär dubbelt så många ärenden per person. Det funkar i det ena fallet, men inte i det andra. Stressen växer fram, kraven på att bära hela norra länets djurskydd på sina axlar ger en irriterad och tvär kollega. Jag vet inte om det har med ålder, erfarenhet eller personlighet att göra, men att bara ta på sig mer och mer bara för att ärendena lägger sig på hög är enligt mig en väldigt dålig strategi. Att vi inte hinner med är chefens ansvar och ska stanna på den nivån. Vår chef är väldigt bra och tar sitt ansvar i frågan, men det märks tyvärr inte på vissa.

Känslan att inte göra tillräckligt kryper på mig men än så länge står jag emot. Jag jobbar väldigt dåligt när jag har för mycket att göra, så att ta på mig mer ger ingen effektiv handläggning. Det är svårt att få kollegorna att förstå det. Jag kör på som jag gör bäst så får vi se om det kommer några protester så småningom.

Jag vill gärna vara en del av gruppen, men känner att jag mer och mer hamnar vid sidan om. Det är definitivt inte på någon utfrysningsnivå, inte alls, men någonting är det som inte stämmer. Ytterst tror jag att det handlar om min ovilja att ta på mig mer än jag klarar av. Förmågan att respektera att folk är olika och att man har olika förmågor brister tydligt på sina håll, och det är tråkigt tycker jag.

Hur som helst var det en nöjd Agneta utan H som klev ut på gatan från jobbet idag. Jag fick iordning både beslut och inspektionsraporter inför kommunicering i två ärenden idag. Läget under kontroll, och det är då jag jobbar bäst,när jag hela tiden kan se ljuset i tunneln.
Jag borde ha gått till tågstationen, men orkade inte det idag. Jag börjar bli lite lat tror jag. Det märks också på byxlinningen som, trots nyttig frukost och lunch, känns tightare för varje dag som går :( NOT GOOD!!! Måste bli bättring på den fronten!

Inga kommentarer: