lördag 21 mars 2009

Tack mamsen...

..för att vi fått dela vårt liv med dig och för att du delade ditt liv med oss...
Tack för att du lagade så god hiramsylt som vi fick äta på hembakad limpa..
Tack för att du gav mig min älskade ponny Estep...
Tack för att du skjutsade mig fram och tillbaka till bussen när jag skulle till skolan och sedan hem igen..
Tack för att du passade hunden Hasso när vi var tvungna att åka till sjukhuset för att föda dottern K.
Tack för att du tog hand om dottern K och hunden Hasso när vi var tvungna att åka till sjukhuset för att föda dottern J..
Tack för att du hjälpte dottern K med ridningen och allt runt omkring...
Du ställde alltid upp när vi behövde din hjälp...
Tack för att jag fick hålla din hand när du tog dina sista andetag..

Idag tog mamsen sitt sista farväl och somnade lugnt och stilla in efter sin långa kamp mot cancern. Det känns tomt i både själ och huvud, men ändå som en liten befrielse eftersom jag nu vet att mamsen inte behöver ha ont mera.

Det finns naturligtvis massor av mera saker jag skulle kunna tacka mamsen för, men ovanstående rader får bli de som kommer ut i cyber space. Resten är sånt som mamsen och jag behåller för oss själva.

1 kommentar:

Unknown sa...

Fint skrivet :-)