tisdag 24 mars 2009

välkommen present...

Fy vad folk kan vara jobbiga. Idag hade jag en lååååång konversation med en person som uppenbarligen var helt säker på vilka ärenden som ska prioriteras i vår nätta ärendehög (ca 140 stycken närmare bestämt). Naturligtvis handlar det om ett ärende där denna person var den som anmälde. Att vi prioriterar djur som inte får någon mat före ett antal hästar som enligt denna person av olika anledningar inte sköts optimalt på andra sätt, kan inte denna person förstå över huvud taget. Eftersom jag inte gav med mig ville den klagande ha numret till chefen, vilket h*n också fick. Med största sannolikhet fick den klagande samma svar där som hos mig. Men man kan ju bli tokig på folk som inte hör vad man säger. Därav den ilskna katten i hörnet!!!

Vår kära praktikant fick ett vikariat idag :) Det handlar om ett antal månader först för att sedan eventuellt få förlängning på grund av mammaledigheter osv. Hon blev superglad (förstås) och vi också :) En jättebra tjej som är hur trevlig och lättsam som helst. Det var alltså på vår avdelning som hon ska jobba. Vi kommer nog inte gärna släppa iväg henne när hon väl stadgat sig hos oss... Det kommer i alla fall bli ett visst motstånd i så fall (som att kedja fast henne vid kontorsstolen eller något...)

Idag fick jag en liten present av hemkommunen där jag jobbade förut. En lönespecifikation med lite drygt 4000 pix blev det:) En härligt välkommen liten slant denna månad. Nu kan jag tillkalla hovslagaren utan att behöva suga på ramarna i slutet av månaden (nje... riktigt så farligt brukar det inte vara faktiskt, men nära på vissa månader).

Idag ringde sambons svägerska (blir det min svägerska också då???) och gav oss äran att bli gudföräldrar till det lilla nytillskottet i släkten... Självklart blev jag jätteglad för uppdraget :) Inte för att jag har så mycket till övers för kyrkan, men det är ändå en stor ära att få detta uppdrag/förtroende. Synd bara att dopet blir dagen före mamsens begravning, men det är kanske bättre det än tvärt om.. eller???

Idag var i alla fall en bra dag för mig, hoppas ni andra har haft en bra dag också, och att brorsan lyckades komma rätt i morse utan att få soppatorsk på kuppen...

Inga kommentarer: