torsdag 19 mars 2009

Vårtecken..



Idag fick jag ett efterlängtat sms från sambon. Han hade spottat de första tranorna på åkern utanför vårt hus :) Nu får det snöa bäst det vill, för det är f...n vår i alla fall :) Tranorna är ett säkert tecken på att den här förfärligt långa vintern är över :)

I två dagar har jag varit på kurs med jobbet. Vi fick den äran att få reda på djurskyddslagens alla paragrafer (den kunde vi inte sen tidigare...?). Nä då, det var inte det enda som det mässades om så bortkastat var kursen inte i alla fall. Och fruktansvärt god mat bjöds det på till råga på allt. Jag träffade några av mina kursare vilket jag alltid ser fram emot vid såna här tillställningar. Eller, rättare sagt det är det jag ser fram emot vid såna här tillställningar.

Idag var det tillbaka till vardagen med skrivarbete på kammaren hela dagen. Kollegorna var ute och jobbade på eftermiddagen så jag hade lite lugn och ro. Jag fick rätt mycket gjort och är mycket stolt över min insats idag. Kollegorna har varit ute och ränt i flera veckor nu vilket gjort att skrivarbetet har blivit eftersatt för dem. Inte så bra för oss. Av någon anledning så har jag alltid färre utetimmar än de varje vecka. Vet inte varför det blivit så att de tar på sig att åka ut jämt. Jag har inte varit ute två dagar på flera veckor... Visst är det skönt att bara åka en dag, men det blir ju inte rättvist mot mina gruppkompisar. Jag ska ta upp det i morgon på vårt lilla gruppmöte. Det kan ju inte vara så att de ska slita ut sig på det viset. Jag känner mig någorlunda ikapp med skrivarbetet nu så nästa vecka kan jag ut och åka alla dagar så får kollegorna vila lite. Jag släpar med mig vår praktikant så får kollegorna komma ner i varv.

Inga kommentarer: