måndag 16 januari 2012

Måndag...

Så kom man till jobbet strax efter halv nio i morse (hade en snigel till volvo framför mig i ungefär två mil). Jag hann inte innanför dörren innan chefen bad mig fixa några namnskyltar till dagens möte som skulle hållas på ett annat ställe i stan. Framförhållning hade varit bra... hur som helst fixar jag till namnskyltarna och ska skriva ut dem på skrivaren. upptäcker att perforeringarna på det pappret jag ska använda (sånt där med perforeringar så att alla namnskyltar blir lika stora) är lite väl lätta att dra isär så att namnlapparna lossnar. Jag måste ju få ut namnskyltarna så jag lägger två ark namnlappspapper i handinmatningen till skrivaren. Vad händer? Jo namnskyltarna lossnar naturligtvis från sitt fäste i pappret och jag får ägna en halvtimme åt att rensa skrivaren från namnskyltsdelar . Vilken jäkla början på dagen... Sedan ränna iväg till möteslokalen, leta reda på parkeringsplats, hitta möteslokalen i en jättekåk som jag aldrig varit i... Måttligt road kan jag säga!

När jag väl kom tillbaka till kontoret var jag blöt (det regnade ju också förstås) och dessutom jättehungrig. Not in a good mood...

Resten av dagen ägnades åt att skriva klart en rapport som ska skickas till ett av de statliga verken snart.

Jag ska i alla fall köpa nya namnskyltspapper så att jag slipper plocka isär hela skrivaren nästa gång jag ska göra namnskyltar sådär på fem minuter till något möte.

1 kommentar:

josefine sa...

SV; Det är fönster i varje box :D

Jaaa travbanan e verkligen guld värd! :D