fredag 13 januari 2012

En vecka har gått...

Det går lite segt på bloggfronten, men så kan det vara ibland. Idag bestämde jag mig för att jobba hemma. Det har kommit regn som har frusit till på vägarna så jag åkte inte de där fem milen till jobbet med risken att glida av vägen någonstans. Det är skönt att kunna välja att jobba hemma ibland. I alla fall när man har en lång bit till jobbet som jag har.

Jag har börjat med en ny strategi på jobbet. jag har slutat sitta och vänta på arbetsuppgifter utan försöker hitta på egna arbetsuppgifter som jag kan ha nytta av. Just nu sammanställer jag en utvärdering från ett seminarium vi höll i för ett tag sedan. Inte för att någon kanske är intresserad, men det intresserar mig, så då gör jag det. Jag önskar bara att man såg vad jag faktiskt gör och tog mina kvalitéer på större allvar. Nej, men just det... jag är ju inte doktor...

Jag har fått klartecken på 6 månader på min gamla arbetsplats, men får jag en fast tjänst (helst på kommunen) så är det ju naturligtvis den jag tar. Skulle fortfarande vara finfint med en kvarts resväg till jobbet :)

Pållarna har fått gå och skrota ett tag nu. Ingen lust i kombination med trist väder har gjort att det har fått bli så. De dör inte av det, men det tar ju förstås tid att sätta igång dem igen sedan. Jag och dotter K tog ut hästarna en sväng för ett tag sedan. Jag testade ett nytt bett på Patricia då hon inte gärna vill gå fram mot bettet i ridningen. Därför införskaffade jag ett NOVA-bett till henne.
Bilden lånad av leverantören av mitt bett CS häst och fritid
Patricia kändes jätteskum i början och det kändes som om jag red utan träns helt :-s men efter en stund så började hon vänja sig vid sitt nya bett och jag också för den delen, och då kändes det som ett bra bettval till Patricia. I alla fall som omväxling till hennes vanliga tredelade.

Nu får jag jobba vidare en stund innan det är dags att hämta ungar :)

1 kommentar:

Linda sa...

Förstår att du väljer fast tjänst före oss ;) men jag tycker att det ska bli sååå kul att du kan komma tillbaka :D kram!