måndag 2 januari 2012

En liten uppdatering...

Ja, dagen gick i sakta mak. ex-chefen hörde av sig och kommer att återkomma på måndag med mer information. Hon skulle i alla fall försöka få till en visstidsanställning på 6 månader, men var tvungen att kolla budget och diskutera saken med avdelningschefen. Känns bra att det inte är helt kört där i alla fall.

På eftermiddagen letade jag lite platsannonser och ramlade över en administratörstjänst i min hemkommun. En tjänst som ligger på den avdelningen som jag jobbade på när jag jobbade inom kommunen :) jag skickade iväg ett förhoppningsvis välformulerat ansökningsbrev för den tjänsten också. Jag mailade även den chefen (samma chef som jag hade när jag jobbade där). hon svarade att hon förvisso trodde att jag var överkvalificerad för tjänsten, men att jag naturligtvis var välkommen att söka. Nu vet jag ju inte om de redan har en person på den tjänsten och att de vill göra om den till en fast tjänst med samma person, men söka måste man ju!

Det är lite underligt det där med att man kan vara överkvalificerad för en tjänst man är intresserad av? Jo, jag har förvisso jobbat ett antal år med att handlägga ärenden (ett snäpp "upp" på kvalifikationsskalan från administratör enligt mina tidigare arbetsplatser), men det betyder ju inte att det absolut är det jag vill göra i fortsättningen. Jag ser ju inte den här tjänsten som något steg uppåt i någon karriärsstege. Jag är intresserad av den här tjänsten för att jag kan jobbet och värdesätter kortare restid och att slippa stå på besluten när de går folk emot... Dessutom var det en trevlig arbetsplats där jag trivdes väldigt bra på många sätt. Det som jag inte trivdes med var att jag var helt ensam i bedömningen när det gällde djurskyddsfrågor, och hade ingen att diskutera detta med. det medförde en minst sagt pressad situation för mig på flera sätt. Men det var också det enda jag kan komma på som var jobbigt då. I och med att det här inte är en handläggartjänst så finns inte det problemet kvar.

Ja, vi får se hur det rullar på!

1 kommentar:

josefine sa...

SV: attans då! :P Vilken strl har du nu? Den passade PERFEKT till min Tekna, för den hade så pass långa stroppar. Då hon drunknade i en 70-gjord.

Nu när jag köpt ny sadel så blev denna tyvärr för kort :( Så nu har jag en på 65cm som blev perfekt.