fredag 27 januari 2012

Fundersam...

Nu sitter folket i möte om ett projekt som vi har. Jag har inte blivit tillfrågad att delta... Spelar förvisso mindre roll eftersom det i så fall skulle handla om att ta anteckningar vid mötet. Åsikter och försök till att bidra med någon form av objektiv syn av verksamheten är inte aktuellt, det har jag förstått.

Jag ska försöka ta ett snack med chefen under nästa vecka, för det här känns inte bra. Beslutas det inte vid deras möte med rektor i mitten av februari att min tjänst blir fast, så drar jag tillbaka till lst. Det må vara en hel del grejor där som är jobbiga, men att användas som minnesanteckningsskrivare och allmän person som man kan be göra utskrifter, beställa luncher och annat som är det jag får göra här, var inte vad jag hade planer på när jag kom hit. Vise chefen har diskuterat detta med chefen och även propsat på att jag ska utnyttjas mer för de kunskaper jag har. H*n har också talat om för chefen att det inte är acceptabelt att först tala om för en anställd att säga upp sig från sin fasta tjänst för att sedan inte ta tag i saken med anställningen. I slutet av november gick ansökningstiden ut för min tjänst. Chefen har inte ens tittat igenom ansökningarna än... Än mindre tagit tag i finansieringen av den tillfälliga tjänst som jag sitter på nu. Kommer ju se jäkligt snyggt ut ...eller inte... när man sedan ska rekvirera pengar som finansierar min tjänst från ett projekt som inte längre pågår. Det är som att hälla vatten på en gås verkar det som. Men det är väl så när man inte inser vad det innebär att vara chef...

Det känns verkligen inte kul att vara så här gnällig, men det är för att jag är så besviken på att jag inte respekteras för det jag kan, och för att jag hade hoppats på så mycket mer än jag fick. Jag betalar 3000 kr i soppa varje månad för att vara någons sekreterare. Som jag sagt förut så är jag inte utbildad sekreterare och hade trott (i min enfald) att min arbetsplats behövde mig för mina kunskaper inom djurområdet också, inte bara för att beställa fika och skriva minnesanteckningar på möten (utan att få inflika med något över huvudtaget, för det är inte intressant att ta del av).

Sorgligt!

Nu ska jag skriva till kollegan på lst. och meddela att jag måste skjuta upp mitt besked för att komma tillbaka till lst till slutet på februari, och därmed i så fall börja 1 april istället. Enbart för att nuvarande chefen inte gör det han ska... :(

1 kommentar:

Linda sa...

Du har ju skinn på näsan, sätt ner foten! Gå över chefens huvud om h*n inte lyssnar. Eller ännu bättre, dra och kom hit :) här är du efterlängtad och varmt välkommen ;) och vi uppskattar och värdesätter dina kunskaper!
kram