lördag 1 oktober 2011

Veterinär på måndag...

Gullan ser inte okej ut i sin hov, så det blir veterinären som får kika på det på måndag. Hoppas att det är något som går att rätta till bara. Kan inte säga annat än att jag känner viss oro inför veterinärbesöket. Men å andra sidan känns det ganska bra att få reda på vad det är för knas, och få reda på vad jag ska göra för att behandla det så att Gullan blir fin och pigg i sina ben igen. Det är jobbigt med de där lättfödda hästarna. rädslan för fång finns alltid där :( Gullan hade späcknacke i somras, så det är därför jag är rädd att något fångaktigt har hänt. Nu är förvisso späcknacken i stort sett borta, men risken finns ju i alla fall att det var en fångkänning redan i somras när hon blev halt. Fy... DÅLIGT SAMVETE!!! Jag får lov att bli bättre på att ta ut veterinär en gång för mycket!

På jobbet har det varit fullt upp hela veckan. Nu är årets kurser till ända, så det är dags att planera inför vårens kurser. Det är mycket att hålla reda på, men dagarna går fort och jag känner att jag gjort mitt dagsverke varje dag när jag åker hem. Det känns jättebra!

Nej, nu är det dags att mocka och fixa i ordning middagsmaten till pållarna och sedan ska jag fila på en powerpoint inför föreläsningen i morgon.

Inga kommentarer: