torsdag 13 oktober 2011

Oj vad kämpigt...

Idag har veterinären varit här för att titta på Gullan. Misstänkt hovbensrotation på höger fram med misstänkt dubbelsula på grund av det. Gullan fick smärtstillande medicin, en stelkramp-vaccination och ett jodopaxbandage runt onda fossingen. Därefter jagade jag hovslagaren som har späckat schema förstås. Med lite tur kan han komma i morgon, men risken finns att jag får vänta tills på måndag... Jag har i alla fall en gummistövel för hästar som jag kan sätta på Gullans hov som skydd mot smuts så länge. Hur som helst är veterinärens ordination att hovis ska skära ur dubbelsulan och sedan lägga på skon igen. I skons broddhål ska en plåt fästas fast som ska skydda den tunna sulan från stenar och grus. Jag hoppas att hovis fixar det nu :s.

Inga kommentarer: