måndag 31 oktober 2011

Jobba på...

Örnie på jobbet för några månader sedan
Måndag igen och slutspurten för budgetarbetet. Inte någon särskilt rolig syssla, men trots allt något som måste göras. Prioriteringsordningen på den här avdelningen är sanneligen väldigt underlig ibland. Budgeten som skulle vara klar i förra veckan jobbas det med nu... Nu har jag i alla fall satt chefen i arbete med att göra klart de sista siffrorna och sedan skicka in förslaget till ekonomiansvarig. Jag hoppas att inget "roligare" kommer i vägen nu bara, för då börjas det jobbas med det istället, och då kommer inte budgeten in idag (heller). Jag vill få betydligt bättre koll på allt som rör sig här på jobbet. jag tycker att det mesta bara flummar och flyter runt i någon sorts uppdragsgegga... Jo då, jag trivs alldeles utmärkt med mitt jobb, men lite mer struktur skulle jag uppskatta.

Andra saker som är smått irriterande är dessa kopior av mail som jag får... Det blir så fruktansvärt mycket "för kännedom" så jag vet inte vad jag ska spara och vad jag ska slänga längre... Jag skulle uppskatta om man tänkte igenom vilka personer som informationen berör, och inte bara slänga iväg mail till alla möjliga "för säkerhets skull". Inte det minsta förvånad att viktiga mail försvinner i röran. Så, som sagt, STRUKTUR!!!

Idag har Örnie fått följa med till jobbet. Det går alldeles utmärkt så länge jag är på rummet. Går jag på toa eller till fikarummet för att äta lunch så märks det ganska tydligt att det finns en schäfer i korridoren... Efterhand så tystnar han förstås, men det tar en liten stund.

För att få Örnie på andra tankar gick jag en ordentlig promenad med honom på lunchen. Vi mötte bilar, hundar, cyklister och joggare i mängder och inte en reaktion från Örnies sida alls. Konstigt att han för sånt himla liv när vi möter någon i skogen hemma.... Eftersom det är så mycket folk ute och går här omkring, så var det givetvis kopplad hund som gällde... Jag tror inte att vi haft någon hund som har gått så fint i kopplet på okända platser som Örnie. Möjligen Opus som kunde sköta sig ganska bra efter en stund.

Ikväll blir det pållarnas tur. De ska få en kvällspromenad båda två tänkte jag. Patricia ska få en promenad på vägen med lite tempoväxlingar som träning. Rey ska jag känna igenom på ridbanan hade jag tänkt. Mest styra, lite tempoväxlingar och böja/rakställa hade jag tänkt. Rey är väldigt vältränad, men dock på travarvis, så det tar ett tag att modelera om kroppen på honom. Man får ta det sakta och försiktigt :) Ska bli kul med en premiärtur på lille herrn!

Inga kommentarer: