tisdag 4 oktober 2011

Medicinering

Estep och Mackie i fornstora dagar <3

Fina pojkarna!
 I måndags jagade jag distriktsveterinären, precis som alla andra en måndagmorgon, vilket resulterade i att jag gav upp jakten efter en halvtimme. Istället ringde jag vår gamla veterinär som fixade en snabbdiagnos och ringde in recept på Finadyne till Gullan. Jag ska höra av mig om ett par dagar och tala om åt vilket håll det barkar. Att få i Gullan medicinen visade sig dock vara lite knepigare än jag räknat med från början. Riven morot och Finadyne ratades väldigt snabbt, så jag fick doppa hö i morotsröran och då slank det ner hyggligt i alla fall. idag blev det test med betfor istället. jag tänkte använda spruta och finadynet blandat i vatten, men kunde inte hitta sprutorna så därför blev det betfor. Nu får vi se om Gullan börjar känna sig bättre om ett tag då (ömmade mycket mindre redan idag, så någon nytta gör medicinen i alla fall).

Idag var det seminarium på jobbet. mycket intressant och givande, och jag hoppas verkligen att åhörarna tyckte det samma. Nu kan kollegan, som jobbat med seminariet, äntligen pusta ut ett tag. Jag har nya projekt att jobba med i morgon, så jag vilar inte. Men jag trivs med att hela tiden ha nya prylar att pyssla med :) Tiden går så oändligt mycket fortare nu än det gjorde på förra jobbet. Men det har nog lite med oviljan att jobba som myndighetsperson att göra... Man drog sig för nya ärenden för att det kändes psykiskt jobbigt. Nu har jag inga sådana kontakter med "kunder" och det ger en helt annan känsla :) I LIKE!!!

1 kommentar:

Qodrofenia med ridtravare i fokus! sa...

Tack!Har dyslexi så det är inte så lätt att få det rätt alla ggr.
mvh