fredag 14 oktober 2011

Vilket strul...

Det gäller verkligen att dra i rätt trådar när det gäller hästar... Idag fick jag ett telefonnummer till en tjej som kör akutfall, men för säkerhets skull så ringde jag också en gammal kollega från förra jobbet. Hon skor egentligen inte längre, men lyckades dra med sig en annan hovslagarkollega ut till mig ikväll. Så istället för ingen hovis fick jag istället två :) Nu har min gamla kollega fixat fram en ny sko, jag flirtade till mig en bit plåt från en smidesverkstad i krokarna där jag jobbar. Plåtsaxar och vinkelslip har vi hemma och borrstål ska jag införskaffa på vägen hem idag. Nu står allt till hoppet att foten blir okej på det här sättet. Det märker vi så småningom. Jag är helt slut i hjärnan nu! Utöver mekandet med hästen så måste man ju försöka göra sitt jobb på jobbet också. Jag behöver nog inte säga att det kom lite i skymundan idag...

2 kommentarer:

Linda sa...

Kontakter är viktigt oavsett branch! Va bra att M kunde hjälpa till :) Och jag hoppas, hoppas att lilla Gullan blir bra snart,
kram!

Qodrofenia med ridtravare i fokus! sa...

Det är väldigt sant det.=) Äger själv båda delar ;-)

Och tack för att du tycker min blogg är trevlig .Det värmer verkligen att få höra sådant.

Hoppas hästen din snart är på bättringsvägen.
mvh/Q