onsdag 12 oktober 2011

Mycket nu...

Vår nya pålle står längst fram i bild :)
Japp, det är sant... Ny pålle på väg in i vårt lilla stall :) Eftersom Gullan är dålig så tyckte jag att det var dags att skaffa en backup-pålle. Jag hörde av mig till Patricias förra ägare för att se om de hade något intressant till oss. Och turligt nog hade de det :) En åttaårig valack som ska vara snäll och god. Ja, jag köper honom utan att ha träffat honom precis som jag gjorde med Patricia. När jag köpte Patricia så sade förra ägaren att Patricia var snäll och gosig och det var hon ju absolut. Så det var inte svårt att bestämma sig denna gång heller. Säger ägaren att hästen är snäll och god så är han det :)

Ägaren sade att det kändes väldigt bra att jag ville köpa denna pålle också, så vet ägaren att han kommer till ett bra hem :) Det värmer verkligen i hjärtat! Det var väldigt roligt att  få förtroendet att ta hand om denna kille då han är deras egen uppfödning och verkar ha en speciell plats i ägarens hjärta. Annars skulle han nog inte varit kvar hos dem i 8 år utan att ha startat en enda gång (ja, utleasad i tre år, men inte för att starta inom travet)... Jag vill inte närmare gå in på pålles identitet innan han står här i stallet, så mer information kommer när han kommit hit!

Hur som helst så är transport beställd så i början på nästa vecka står han här i stallet om inget konstigt händer.

I morgon ska jag ringa veterinären en gång var trettionde sekund, för i morgon ska jag verkligen få tag i dem!!! Jag behöver en diagnos på Gullan och råd och behandling som gör att hon inte behöver ha ont. Håll tummarna för att jag får tag i dem på telefontiden, annars ringer jag ta mig tusan journumret!

Inga kommentarer: