måndag 31 maj 2010

Mötet slut...

Ja, vad kom vi fram till? Jo, jag får lov att överta några surdegar från kollegan. Det blir 10 ärenden (x 4) till att skicka ut kontrollrapport på... Lite jobbigt, men vad f...n! Jag överlever nog ändå tror jag. Hur som helst så har jag i alla fall fått igenom en nedsättning av avgift för ett ärende som i stort verkar handla om en mängd missuppfattningar från början. Vi får hoppas att djurägaren blir nöjd (hyggligt i alla fall).

Ikväll kommer hovis och tar hand om hästarnas hovar. Jag blir lika glad varje gång hovis ser till att komma och att man slipper jaga honom med blåslampa inför varje skoning (Hurra... han har blivit vuxen.. alternativt har en sambo som håller ordning på honom...). Pengarna det kostar är mindre roliga att bli av med (även om min hovis är oförskämt billig i jämförelse med många andra) men vad gör man inte. Hästarnas hovar måste fixas regelbundet så det är en kostnad man får räkna med.

Jaja, det är väl bäst att ta tag i de där surdegarna då så jag får hinner klart med allt före semestern... Phu!!!

Inga kommentarer: