tisdag 25 maj 2010

Mammor är som...

Som vissa vet så blev jag ett år visare idag också. Inget att tala om tyckte jag, så på jobbet firades inget. När jag kom hem fanns fina presenter som väntade på mig. En bok om perenner (jag älskar böcker och perenner älskar jag också :) ), fina blommor till fönsterbrädan och trappen, lite gott vin och en liten sak som gjorde mig lite extra glad :) Dotter J hade köpt en liten värmeljushållare med följande text på:
Mammor är som knappar - De håller ihop saker...
Så gulligt :)
Idag på eftermiddagen fick jag lite goda nyheter på jobbet också. Som ni läst tidigare har jag varit minst sagt irriterad på bedömningarna som görs avseende boxdörrars bredd. Idag fick jag i min hand en dom från länsrätten som bekräftar det jag hela tiden harmisstänkt. Att kräva ett mått på en boxdörr med ett allmänt råd som bedömningsgrund håller inte i rätten :) Så nu blir det för paragrafryttarnas del att tänka till innan de kräver saker de inte har lagstöd för. En halv seger för mig (och de som tycker som jag) och stallägarna och en stor förlust för de som inte har vett nog att göra en korrekt bedömning utefter syftet med lagstiftningen! Känns sååååå bra!

Inga kommentarer: