måndag 17 maj 2010

Vackert väder och otrevligt uppvaknande...

Man kan ju inte påstå att det varit dåligt väder under min ledighet i alla fall. Solen har strålat varmt i stort sett hela tiden :) Igår blev jag klar med det andra trädgårdslandet (det till vänster i bild). Där ska det sås squash, lök och huvudsallad. I det andra landet (det större på bilden) är det redan grönsaker på g och den stora baljan innehåller vår midsommarpotatis :) Idag ska jag plasta in sargen i potatislandet och sedan sätta potatisen där.

Vad har hänt mer sedan sist då? Ja, hästarna går ute dygnet runt nu. Lite knorvigt är det eftersom Estep måste få sitt kraftfoder i alla fall, men jag slipper i alla fall mocka. Jag hoppas verkligen att det blir fart på den där markaffären snart så att jag slipper fodra med hö hela sommaren. Visst skulle jag kunna krypa för grannen, men efter fjolårets utfall från grannen, så har jag ingen lust att hyra bete där. Förresten är det så in i spisen mycket skräpgräs som hästarna inte äter så det blir så dåligt betat.

Jag var och hälsade på styvpappa L i lördags också. Han har piggat på sig ordentligt och jag tyckte mig faktiskt ana en liten viktökning på honom också :) Nu är det bara en njursten som ska ultraljudas bort och sedan hoppas L att han ska få tillbringa några år utan sjukhus innan det är dags för honom att lämna in (obs, hans ord).

Dotter J hade vårshow på sin dansskola igår. Mycket fart och hög musik som vanligt :) Jag måste säga att jag blir rätt imponerad av den dansskolans engagemang för sina elever. Duktiga dansare var det ju också förstås. Nu blir det en lång väntan till hösten då dansen börjar igen.

I morse vaknade jag strax före fem av att det luktade konstigt i sovrummet. Snart lokaliserade jag lukten till en riktigt härlig hundspya...uack!! Upp då och börja torka hundspya i sovrummet, därefter lägga hallmattan i badkaret och spola av den (där hunden också hade lämnat ett stort "avtryck"), ner i vardagsrummet för att torka ytterligare en gång... Hugaligen vilket uppvaknande. Nu mår i alla fall vovve bättre och har till och med fått lite frukost i sig. Hallmattan är nu skurad med såpa och hänger på tork utomhus. Inget ont som inte för något gott med sig :) Nu fick jag ju mattan tvättad också!

Inga kommentarer: