tisdag 25 maj 2010

Fy skäms..

En hel vecka sedan sist... Kompis J meddelade att hon tycker jag bloggar dåligt... Jo, sant, det har bara inte blivit av under ledigheten.

Det var ruskigt skönt med lite ledigt ett tag. Det var till och med så att jag kände mig ganska bekväm med att komma tillbaka till jobbet igår. Jag behövde helt klart semester ett tag. Maken tycker att jag inte ska tänka så mycket. När man kommer till jobbet så stänger man av hjärnan anser han. Jag kan hålla med till viss del. Den emotionella delen av hjärnan måste stängas av i alla fall, för annars blir man så himla nere! Hela hjärnan är mindre bra att stänga av tror jag...

Igår kväll putsade jag av det nyoljade golvet i vårt blivande sovrum. Nu ska dörren målas och sättas på plats, sedan till helgen flyttar vi in i vårt nya fina sovrum har vi tänkt. Det blir ett H...e att få ner sängarna för den smala trappan från övervåningen, men kom de upp så kommer de nog ner också. I helgen åkte jag och beställde en ny säng till mig, men den kommer inte förrän i slutet på Juni, så fram till dess får jag hålla till godo med min gamla.

Nu har jag beställt tågbiljetter inför Aachen-resan också :) Jag åker ner till kompis J för vidare färd till Deutchland, Deutchland über alles... för några dagar :) Det ska bli riktigt kul att få ägna några dagar åt bara hästar :) Titta på hästar som hoppar, körs, rids i dressyr, köpa hästprylar och prata häst i största allmänhet :) Sedan är jag nog hästmätt för ett tag tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för blogginlägget, det var efterlängtat!
Hoppas du har haft en alldeles underbar födelsedag!
Många kramar!
//J

Ps. Hästmätt?!?! Nu förstår jag inte riktigt... Är det möjligt? =)