tisdag 4 maj 2010

En bloggpaus

Jag har haft en liten bloggpaus. Den mesta tiden har gått till att jobba av en del ärenden på jobbet och sedan har maken varit ledig i nästan två veckor och då vill man ju umgås med honom när man kommer hem. Det har inte hänt sådär himla mycket, men lite nyheter från hemmet har jag att dela med mig av:

Maken grävde ett nytt potatisland till oss i helgen. Vi behöver flera land för att kunna få till en fungerande växtföljd nämligen. Nu har vi två stora trädgårdsland, ett lite mindre på gång och sedan har vi kryddlandet och jordgubbslandet på det. Nästa år blir det ytterligare ett land har vi tänkt. Varför ha en massa gräs att klippa när man kan odla grönsaker istället???

De stackars äppelträden som rådjuren kalasade på i vintras har faktiskt klarat sig till största delen :) Nu får jag jaga rätt på gnagskydd för träden så att inte rådjuren (eller hararna) kommer och terroriserar träden nästa vinter också, för då är det nog kört för "fruktodlingen".

Igår (3/5) såg jag svalorna för första gången i år. Förra året kom de en vecka senare :) Vi får se om de fortfarande gillar att bo i vårt stall... Jag såg honan i stallet i morse. Jag antar att hon rekade inför bobyggning??

Idag var det enhetsmöte på jobbet. En samordnare har slutat hos oss och chefen hade snabbt gett denna arbetsuppgift till en annan kollega (med samma bakgrund som jag och 15 till på enheten) utan att ens yppa möjligheten till nya arbetsuppgifter till oss andra. Det tycker jag var rätt dåligt faktiskt, främst för att jag vet flera som vill ha den rollen (och kanske skulle passa bättre för den både "socialt" och arbetstidsmässigt). Jag vill inte bli samordnare i nuläget (har ju en förhoppning om att inte behöva jobba heltid i framtiden) men som sagt, andra kanske borde ha fått chansen... Jag tog upp frågan på mötet, men fick inget svar direkt. Inget jag kommer att hänga upp mig på, men störande handlande av chefen tycker jag faktiskt.

Jaja, lite mat snart och sedan återgå till ärendena igen. Vad skönt det skulle vara att vara utomhus och påta i landen eller kratta hö eller något annat lugnande för själen idag... Men tyvärr är jag låst här mitt inne i stora staden i några timmar till :(

Längtar hem!!!

1 kommentar:

Syrran sa...

Vilken tur att du är igång igen, undrade om det hade hänt något.
Ja nu vet du att jag alltid läser din blogg ett bra sätt att ha koll på dig:)
Kramis