tisdag 18 maj 2010

Hagbyte...

Efter hästfrukosten i morse fick pållarna gå ut i en ny liten hage. Där finns det gräs så att det räcker ett par dagar i alla fall. (Observera särskilt Patricias försök att gömma sig bakom träden :) ) Dotter K missade bussen i morse så jag passade på att åka till bilverkstaden med bilen. Bromsarna fram är helt slut så det behövs bytas både belägg och skivor fram. Bilmeken såg i alla fall till att skaffa hem grejor till det tills imorgon så lilla bilen kan bli frisk igen. Givetvis glömde jag be om en service också, men det går nog att fixa imorgon.

Vid lunchtid tog jag mig i kragen och hämtade hö med hästtransporten. Uppe på höloftet var det säkert 30 grader varmt. Jag behövde inte lyfta många balar innan svetten sprutade... Men jag ska inte klaga... hellre detta än 20 grader kallt :)

Idag kom mina böcker som jag beställt. En bok om bärodling, en om höns och en om örtodling. Verkar riktigt bra alla tre tycker jag. Från början hade jag beställt en odlingsbok, men den var slut, så det blev dessa tre istället... Mycket nöjd!!!

Nu börjar hunden Yatzy stirra uppfordrande på mig (han är expert på "arga leken"-blickar) så det är väl bäst att jag går ut en stund med honom (och Opus förstås). På grund av värmen blir det ingen lång promenad för framför allt Opus klarar inte riktigt av promenader i värme längre. En sväng i skogen ska han nog orka i alla fall :)



Inga kommentarer: