söndag 9 maj 2010

Gräva..

Det krävs en del grävarbete för att få till ett bra trädgårdsland. Det har jag ägnat kvällen åt :) Tar man det lite lugnt så går det faktiskt rätt bra. Nu har jag bara en liten "vändteg" kvar att gräva och det kommer att gå fort. Det hann bli för mörkt innan jag hann bli helt klar. Men det är ju bara ett trädgårdsland det. Jordgubbslandet och kryddlandet rensade jag i lördags, så nu är det ett nytt trädgårdsland kvar att gräva innan vi kan börja så. Så nästa helg räknar jag med att allt är sått och klart. Även potatisen som just nu ligger på groning i gäststugan.

Mitt älsklingsredskap i trädgårdslandet är potatisgrepen. den är helt grym att använda när man ska rensa ogräs i trädgårdslandet före sådd. Sedan är den naturliogtvis bäst när man ska ta upp potatis också förstås.

Skönt att ha fått lite gjort i helgen i alla fall. Ännu bättre är det ju att nästa arbetsvecka bara är två dagar :) Jag har tagit ut flexledigt på onsdag och sedan har jag semester från och med fredag till och med fredagen efter. Det ska bli så oerhört skönt!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Japp - potatisgrepen äger. Helt klart.