tisdag 1 juni 2010

Börjar suga i hästpryltarmen...

Jag inser att jag måste hålla mig tills Aachenresan för att få handla hästprylar, men man kan ju inte låta bli att planera inköpen lite i alla fall... Ett så här fint pannband har jag liggandes på bänken i köket. Ibland är vägen mellan köket och sadelkammaren oerhört lång!!! Det tycker maken också som får stå ut med benpaddar, schabrak, hjälmar, spön, hästluktande jackor med mera som egentligen skulle kunna hållas i sadelkammaren istället för på köksbänken, i badrummet, i hallen etc. etc...

Hur som helst har jag i alla fall detta oerhört eleganta pannbandet som då egentligen ska sitta på Patricias träns (när då???) Värde... en tiondel av Patricias inköpspris... Nu var det ju så att jag faktiskt fått detta pannband som en prenummerationsbonus på en tidning (skulle aldrig lägga 700 spänn på bara ett pannband...). Jo, jag ska sätta på det på Patricias nuvarande träns, men kvalitén på lädret avseende pannband vs träns är ganska stor (fördel pannband) så jag har bestämt mig för att följa kompis J's exempel att köpa ett mer passande träns i Aachen i sommar. Tills dess får det nuvarande tränset duga (förutom att det tappar färg och är av lite trist läder så funkar det i alla fall). Tyvärr har hästarna även haft sönder två täcken på kort tid så de (eller i alla fall det ena) måste ersättas med ett nytt. Det kommer jag dock att köpa på hemmaplan! Det är sååå lätt att hitta "bara-måste-ha-saker" när det gäller hästprylar, ändå tycker jag att jag är ganska sparsam med mina inköp till hästarna.

Inga kommentarer: