onsdag 16 juni 2010

Nähä nä...

Internetreparatören kommer nästa onsdag (!) Jo, tack för den servicen. Urdåligt tycker jag! Det är bara att bita ihop då då...

Idag har det varit mötesdag precis hela dagen. Jag blev precis klar med alla möten, så nu kan jag blogga lite, läsa lite mejl för att sedan gå hem för dagen. Inte så mycket produktivt idag med andra ord!

Mina kollegor har gått till en större park i närheten för att spela kubb, dricka vin och äta middag ihop. Jag valde att stanna kvar på jobbet den sista lilla stunden, för att sedan komma hem till min lilla familj istället. Kollegorna undrar ju kanske lite, men jag känner inte för att vara inne i stan längre än absolut nödvändigt, utöver jobbet och djurintresset så har jag inte mycket gemensamt med mina kollegor, inget som inte kan avhandlas vid fikabordet i alla fall. Jag har inget intresse av att spela kubb och dricka vin i en park mitt inne i stan. Jag kanske har blivit mer osocial med åren, det kan hända, men det var ganska många år sedan nu som jag tyckte att det var kul med tillställningar med mycket folk. Nu uppskattar jag mer att gå ut och äta en bit med någon eller ett par kompisar eller att hälsa på svågern och svägerskan alternativt få besök av dem någon gång. Det räcker alldeles utmärkt för mig. Dessutom brukar dessa arbetsplatsträffar ha jobbsnack som stående punkt, och om man inte snackar jobb, så snackas det uteställen och kläder istället. Inte direkt min bag om man säger så... Känner jag mig utanför??? Nej, inte särskilt faktiskt. Det är mitt val, och om någon tycker att mitt val är fel på något sätt, så är det deras problem och inte mitt.

Vi hörs imorgon...

Inga kommentarer: