onsdag 30 juni 2010

Shopping

Igår gick jag tidigare från jobbet för en shoppingrunda. Jag tycker det är ganska träligt att gå i affärer, så jag blev rätt nöjd när jag hittade det jag skulle ha i första möjliga skobutik. Det blev ett par sandaler och ett par luftiga promenadskor. Jag har lite problem med fötterna så det var "fotvänliga" skor som gällde. Sådana där små nätta fina skor utan stötdämpning går tyvärr bort helt. Det kan jag bara använda vid enstaka tillfällen och då har jag ont i fötterna i flera dagar efteråt. Men jag är mycket nöjd med gårdagens inköp, även om det sved i plånboken när jag kom till kassan.

Jag jagade rätt på en ny hovkrats också igår. Tjejen i kassan på den flashiga ridsportbutiken blev nog lite besviken när det bara klirrade ner en tia i kassa-apparaten i samband med mitt inköp.

I morse kände jag igenom Patricias ben, och det verkar som om värmen i kotan och hoven har dämpats lite grann. Jag ska försöka spola benen på henne ikväll för att lindra lite och för att återfukta hovarna så att de blir lite mer elastiska. Patricia är lite nojjig när det gäller spolning, så vi får se hur det går.

Inga kommentarer: