torsdag 1 juli 2010

Täckestvätt...

Nu när maken jobbar i några dagar så passar jag på att ockupera tvättmaskinen. Alla vinterns täcken ska nu tvättas, phu!! Tre täcken hann jag tvätta igår kväll, och två maskiner ska jag väl hinna med idag också. Igår tvättades tre fleece-täcken och idag blir det två fleece-täcken till + ett regntäcke och ett fleecetäcke som jag måste tvätta om (ett av dem jag tvättade igår). Och det är bara några av de täcken som behöver tvättas. Jag har nog en fyra-fem till men jag ska kolla igenom dem och kanske slänga några trasiga och slitna.

Patricia var varm och halt imorse igen :( Jag hoppas på regn idag så att hon kan få lite fukt under fötterna. Spola några fötter hann jag inte med igår kväll, men jag får nog lov at ta tag i det ikväll om det inte kommer något regn. Patricia har så himla hårda sulor så det är omöjligt att få rent ordentligt, och då kan man ju inte känna igenom hovarna ordentligt heller. Min misstanke är dock att det är i hoven det onda sitter, för i kotan var hon inte varm idag. När jag pulade med fötterna imorse så stod Patricia och snosade mig i nacken. Hon är för söt, den där lilla :)


Inga kommentarer: