torsdag 29 juli 2010

Sorry, sorry, sorry...

En dryg vecka sedan jag skrev senast, men så kan det bli när man har semester. Senaste veckan har gått åt till shopping i olika former. I måndags åkte jag och maken till Ingvars stora möbelvaruhus för att kolla in garderober och bäddfåtöljer. Garderober till oss och bäddfåtöljer till barnen.

Efter en del funderande åkte vi tillbaka till möbelvaruhuset på tisdagen och kom då hem med två stora klädskåp till mig och maken och två bokhyllor till dotter K. Bäddfåtöljerna tar vi lite senare.

När man har köpt något från det stora möbelvaruhuset så måste ju allt monteras också innan man kan använda det. Så tisdag eftermiddag och kväll gick åt till att skruva möbler. Men nu har vi i alla fall äntligen någonstans där vi kan få plats med våra kläder :) Dessutom finns det plats att hänga kläder, något som vi inte varit bortskämda med förut kan man väl säga.
I samband med klädsorteringen fick vi ihop drygt tre säckar med kläder som nu har gått till välgörande ändamål. Har man inte använt en viss tröja på tre år eller mer, så kanske det är läge att slänga den eller...
Idag åkte vi iväg igen på nya äventyr! Denna gång kom vi hem med en ny motionscykel för hemmabruk. Den sitter maken och sliter på just nu.... han ser lite sliten ut nu :) Jag som är väldigt skeptisk till sådana där träningsmaskiner provade på en liten kortis också. Riktigt kul faktiskt :) Jag ska nog försöka utnyttja den några gånger i veckan jag också. Utmärkt komplement när det är mörkt och kallt ute t ex.
Det nya fina tränset som jag köpte i Aachen har jag provat in nu också. Guuuuu va fiiin Patricia blev i det :) Bild kommer, jag lovar! Jag fick ett meddelande av en läsare att hon tyckte jag var för snål med bilder på Patricia... Jo, det är nog sant, jag ska försöka bättra mig på den fronten!
Nu ska jag ut och ge Estep eftermiddagsmålet, så vi hörs lite senare!
Hej hopp!

Inga kommentarer: