torsdag 10 juni 2010

Jag gav upp..

Två dagars kurs i djurskyddsbedömning gris var det tänkt för oss som jobbar med djurskydd. Det var viktigt för oss att lära oss hur man gör djurskyddsbedömningar på ett korrekt sätt. Jo, det är fullständigt sant att man måste görs det, det är bara tråkigt att ingen del av kursen gav några nyheter alls för oss som jobbar med djurskydd. Ett spel för gallerierna helt enkelt. Nu kan jordbruksverket meddela herr Erlandsson att alla inspektörer nu har gått denna kurs. Att kursen innehöll allt det som vi fått oss till livs på tidigare kurser och universitetsutbildningar hör inte hit. Nu får Erlandsson svart på vitt att alla inspektörer har gått kurs i gris (för enligt honom hade vi ju inte kompetensen innan...). Det positiva med kursen var att jag fick träffa några av mina kursare (från universitetet). Jag och en kursare gick ut och åt middag igår kväll och det var jättemysigt. Det är så kul att träffas nu när vi är spridda i landet och inte har möjlighet att träffas så ofta. Men som sagt, kursen hade jag kunnat vara utan.

Det var till och med så att jag gick tillbaka till jobbet innan kursen var slut, för vad skulle jag där att göra. Jag passar på att jobba lite istället. Känns mer viktigt än att göra herr Erlandsson nöjd faktiskt. Han kanske själv skulle behöva gå den här kursen, så att han i fortsättningen kanske förstår vad det är han talar om...

Inga kommentarer: