onsdag 3 mars 2010

Upp 06:35, ner 17:23 :)


Lovely!!! Ännu en timme extra ljus per dag nu :) I morse var det inte bara ljust när jag gick från stallet efter mockningen(06:50)... Det var även ljust när jag gick till stallet för att släppa ut hästarna (06:15). Så underbart!!! Mera sånt, mera sånt!!!!!
Igår ryktade jag Estep i en dryg timme. Han var väldigt nöjd med att bli av med en massa äcklig lös päls (som sedemera hamnade på mina kläder, i min mun, i mina öron etc. etc.) Inte nog med att resten av hans regnskållor försvinner med tillhörande päls (vilket är bra). Han har börjat fälla sin vanliga vinterpäls också, tvi, tvi, tvi (jag spottar päls...) Otroligt vad mycket hår det sitter på en liten häst!

Patricia fick gos och borstning hon också. Gullan blev riden igår på dagen så hon hade också blivit borstad av dotter K. Tre fina rena hästar stod i stallet igår kväll med andra ord :)
Idag skrev jag till ridskolan och sade upp våra platser. Tog emot lite, men känns väldigt bra så här efteråt faktiskt :)
Och ikväll är maken hemma också.. Kan det bli bättre?
Detta plötsliga lyckorus torde bero på att solen faktiskt skiner idag och jag känner att energin sakta men säkert börjar komma tillbaka i kroppen igen. Egentligen borde man ha ett reservelverk på kroppen under vintern när det är mörkt och jävligt, som man kunde koppla in med en kontakt till örat eller något vid behov. Undrar om antalet depressioner i vårt land skulle minska då?

Inga kommentarer: